Bu Blogda Ara

11 Eylül 2014 Perşembe

Bugün kurabiye yapmak için kolları sıvadım . Oldukça zevkli ve bir o kadar da yorucu bir çalışmadan sonra kurabiyeler sıcacık fırından çıktı ve mutfağı mis gibi kurabiye kokusu sardı :)


Elif'imin doğum günü nedeni ile sınıf arkadaşlarına hazırlandı kurabiyeler ....




Evettttt , kurabiye tarifine gelirsek , işe malzeme listesi ile başlayalım ;

250 gr. oda sıcaklığında tereyağ 
1 yumurta ( küçük boy )
1 su bardağı pudra şekeri 
450 gr. un 
1 çay kaşığı kabartma tozu 
1 çorba kaşığı süt 
gerekirse nişasta ( hamuru toparlamak için )
vanilya 

Unu tezgahın üzerine eliyoruz . Ve ortasını havuz gibi açıyoruz . Un havuzumuzun içine oda sıcaklığındaki tereyağı , pudra şekeri ,kabartma tozu , yumurta ve 1 çorba kaşığı süt eklenerek parmak uçlarımızda tüm malzemeler karıştırılarak hamur haline getiriyoruz . Eğer hamur çok cıvık olduysa ki bu ancak yumurtanın büyüklüğünden kaynaklanacaktır , o zaman azar azar nişasta ekleyerek hamurumuzu toparlıyoruz. 

Hazırlanmış olduğumuzu hamuru streç film ile kaplayarak dolapta 10-15 dk kadar dinlendirmemiz gerekiyor .Aksi taktirde açmak ve şekil vermekte zorlanırsınız . 

Dinlenmiş olan hamur iki yağlı kağıt arasına alınarak merdane yardımı ile 1 cm kalınlığında açılır. Ben büyük bir yuvalak kalıp ve yuvarlak kalıp içini küçük bir yıldız kalıp ile kestim ve yağlı kağıt serdiğim fırın tepsisine dizdim . Hani genelde gezdiğim dükkanlarda kasa önlerinde bir kase içinde sunulan küçük renkli şekerler var ya , o şekerlerden 1 er tane her bir yıldızın içine koydum . Ve kurabiyeleri 180 derecede önceden ısıtılmış fırında pembeleşene kadar pişirdim .

Sonuç yukarıdaki gibi fırından çıkan vitray kurabiyeler oldu :) 

Afiyet olsun ....


1 yorum:

Müge D. dedi ki...

Harika! Ben artik bu blogun sıkı bir takipcisiyim :)))