Bu Blogda Ara

15 Ekim 2014 Çarşamba

Evde Peynir Yaptık Hemde maya kullanmadan :)






Hafta sonu kapımızın önünden aldığım 5 lt süt ile ne yapayım diye düşünürken aklıma acaba evde peynir yapabilir miyim diye düşünmeye başladım .Ufacık yapılan bir araştırmadan sonra aşağıdaki tarifi buldum . İşte tarifimiz ;

4 lt süt
1/2 kg süzme yada normal yoğurt
tuz ( damak tadınıza göre ayarlanacak )

4 lt sütü ocakta iyice kaynattım .Kaynamanın ilk başladığı zaman yoğurdu sütün içine ekledim . Ve  karıştırarak süt ile yoğurdun iyice karışmasını sağladım . Bu işlem yaklaşık 10 dk kadar sürdü. Yavaş yavaş sütü toplanmaya ve toparlamaya başlayacak ve geride yeşil bir sıvı oluşmaya başlayacak .Tam bu esnada tuzu ilave etmek gerekiyor . Ben yaklaşık 4 yemek kaşığı kadar  tuz ilave ettim . Bu işlem peynir ve suyun iyice ayrışmasına kadar devam edilmelidir. Bu süre yaklaşık 10 dk kadar devam ediyor. Bu süre sonunda ocağın altını kapatıp 5 dk kadar ocakta dinlenmeye bıraktım .




Daha sonra temiz bir tülbenti kevgirin içine serdim ve peyniri tülbentin içine boşalttım . Tamda bu aşamada peyniri sade yapmak istemiyorsanız çörekotu , biberiye yada ne istiyorsanız eklemek mümkün . Ben sade tercih ettim ama en kısa sürede çörekotlu peynir yapmayı deneyeceğim .
Tülbenti güzelce topladım ve peynirin suyu iyice süzülsün diye tülbentin üzerine bir ağırlık koyarak dinlenmeye bıraktım . Ağırlık yaklaşık 4 kilo kadardı .Bu durumda 24 saat kadar beklettim .

Ve karşınızda ev yapımı  mis gibi peynirim ... :)

Afiyet olsun ....

Hiç yorum yok: