Bu Blogda Ara

3 Kasım 2014 Pazartesi

Muz Reçeli








Evet evet doğru okudunuz , Muz Reçeli ... Muz evimizin vazgeçilmez meyvelerinden biridir. Potasyum yönünden oldukça zengin olan muz son derece besleyici bir meyvedir. Çocukluğumdan aklımda kalan görüntülerden biri de babamın evimize alıp getirdiği muz salkımları ...  Genelde çiğ olarak tüketsek de ev halkı reçel halini de çok sevdi :)

Tarifine gelince ;

500 gr muz  ( çok yumuşak olmasın )
250 gr şeker
1 paket vanilya
yarım limon suyu



Muzların kabuklarını soyup dilimliyoruz . Üzerine vanilya ve şekeri döküp 45 dk kadar kapaklı bir tencerede dinlenmeye bırakıyoruz ki şeker ve vanilya muzlara iyice işlesin . Dinlenmiş olan muzların üzerine yarım limonun suyunu döküp kısık ateşte ocağa koyuyoruz. Burada püf noktası reçeli karıştırmamak . Eğer sizler benim gibi 7 aylık doğmadıysanız bunu başaracağınıza inanıyorum . Sabırlı olun lütfen :)

Kaynamaya başlayan muz reçelini 5 dk daha pişirip  ocaktan alıyoruz . Sıcakken kavanozlara koyup , ağzını sıkıca kapatıyoruz. Serin bir yerde saklıyoruz.

Markette gezerken ( ki ben en çok marketleri seviyorum gezme konusunda :) ) baharat bölümünde gerçek parçacıklı vanilya şekeri diye bir şeye rastladım . Reçeli yaparken kullandım ve inanın bana mutfak vanilya kokusu ile doldu . Eğer vanilyayı seviyor iseniz reçeli yaparken Normal şekerli vanilin yerine Gerçek Vanilya parçalı şekerli vanilin kullanmanızı tavsiye ederim

Kullanırken ister kahvaltılarda ekmeği sürerek , ister keklerin yanında sos olarak , pankek yada waffle ile afiyetle tüketiyoruz .

Afiyet olsun :)

1 yorum:

AquaJuly1 dedi ki...

Tam pancakelik olmus bu :))