Bu Blogda Ara

2 Ocak 2015 Cuma

İrmik Helvası Ben çok severim :)



Dün kandil sebebi ile tatlı bir telaş vardı evimizde . Kandil aynı zamanda benim oğlumun da doğum günü aslında :) 1998 yılında temmuz ayında tam da benim oğlumun doğduğu gündü Mevlüt Kandili . Bu sene oğlumun  şansına evde irmik helvası pişti . Bakalım sizlerde sevecek misiniz benim tarifi :)

İşte tarifimiz :)

500 gr irmik
300 gr tereyağı
1 lt süt
2 su bardağı şeker
100 gr dolmalık fıstık
1 paket vanilya
1 tatlı kaşığı tarçın
1 tatlı kaşığı zencefil
1/2 çay kaşığı toz karanfil

Süt ve şekeri bir tencereye alıp kaynamaya bırakıyoruz . Diğer tarafta tereyağı , dolmalık fıstık ve irmiği ayrı bir tencereye alıp kavurmaya başlıyoruz . Bu işlem biraz uzun sürse de sonucu düşündüğümde vazgeçmeden kavurmaya devam etmek için içimde güç hissediyorum her defasında :) İrmikler altın sarısı rengini aldığında ki bu işlem orta hararetli ocakta yaklaşık yarım saat sürüyor , vanilya , tarçın , zencefil ve toz karanfili ekleyip bir kez daha karıştırdıktan sonra kaynamış olan şekerli süt karışımını irmiklerin üzerine döküyoruz . Bu işlemi yaparken biraz dikkatli olmak gerekiyor çünkü sütü dökerken sıçrama riski var. Bundan dolayı çok ama çok dikkatli olmak gerekiyor . Tüm süt irmikle buluştuğunda ocağın altını yarıma kısıp irmik sütü çekene kadar yavaş yavaş karıştırmaya devam ediyoruz. İrmik helvası sütü iyice çekince tencerenin üstüne temiz bir havlu serip kapağı kapatıyoruz ve helvamızı demlenmeye bırakıyoruz . Demlenme işlemi 15 dakika sürüyor . Ve helvamız servise hazır .

Afiyet Olsun :)

Hiç yorum yok: